Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Majitel psa, který zranil dívku, dostal podmínku

Dvouletý podmíněný trest dostal majitel psa, který v červnu v Havířově napadl a znetvořil vobličeji čtyřletou dívku. Soud rozhodl, že během pětileté zkušební lhůty musí odsouzený rodičům dítěte zaplatit veškeré léčebné výdaje. Na dívku zaútočil staforršírský teriér krátce poté, co mu majitel poblíž dětského hřiště sundal náhubek a pustil jej z vodítka.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

XY

9. 11. 2001 13:22
Bojoví psi
Vážení, úvodem bych asi měla říci, že jsem majitelkou AST(tedy amerického stafordšírského teriéra).Spousta z Vás si teď jistě pomyslela, že budu jedním z těch nesmiřitelných obránců "mírné" teriéří povahy, ale to se mýlíte. Jsem si dobře vědoma síly svého psího svěřence a nikdy jsem netvrdila, že staff a jezevčík jsou stejně nebezpeční. To je naprostý nesmysl. Za svého psa bych ruku do ohně nedala, člověk nikdy neví, co se v té jeho hlavě vylíhne(přece je to jen zvíře)a na některé popudy může reagovat jinak než třeba vy nebo ja. Proto pro bezpečnost nejen cizích lidí, ale také svou a svého psa dodržuji tyto zásady: nikdy nevycházím ven se psem bez košíku a z vodítka ho pouštím jen mimo obydlená místa, nejlépe na vlastních pozemcích. Pokud je však pes na bezpečně oploceném a označeném pozemku, je to jeho teritorium a jako takové ho brání, a myslím si, že je to v pořádku. Zvíře necvičím k agresivitě, ale obranu na figuranta za nějakou výchovu ke zlobě nepokládám. Vlastnictvím AST si nekompenzuji žádné své mindráky, prostě se mi toto plemeno líbí, vyhovuje mi jeho povaha, vytrvalost, hravost. Nelíbí se mi jen davová hysterie a lynč, který někteří lidé na teriéry pořádají. Jedna rasa není lepší nebo horší než jiná, prostě je jen odlišná. každý člověk by měl posoudit, zda se může "bojovým"plemenům věnovat a jako každý majitel zvířete nést za jeho činy následky. Vy máte mít rozum, ne zvíře. nechci nekoho napadat a nechci pouzivat hrube vyrazy. je mi lito holčičky(jsem taky z havirova), ale je mi taky lito majitelu psu, kteri jsou nekterimi neurvalcinapadani. Pokud se najdou hnidopichove, kteri zacnou opravovat me gramaticke chyby, tak at je jim prano(je jich zde pozehnane), ale slo mi predevsim o vyjadreni sveho nazoru. Děkuji. P.S. nemam osobne rada pojem bojova plemena. Nemecky ovcak, nejoblibenejsi plemeno v CR, byl hojně vyuzivan za 2 sv.valky jako hlidac (a trhac) v koncentracich. A nikdo ted jejich majitelum nerika nackove, tyrani, rasisti. Vlastnim NO taktez
0 0
možnosti

Pavel

1. 11. 2001 22:41
Každý má svůj prostor - pes nepatří na hřiště
Vážení, každý má svůj prostor, kam patří a který si brání. Něco jiného by bylo, kdyby se to dítě snažilo sebrat psovi jeho žrádlo. Pak by ten pes směl bránit své a útočit. Dál už ne. Při obyčejném setkání na ulici je povinností majitele psa, aby zareagoval včas a odvolal psa, ke kterému by se dítě hnalo tak, že by vzbudilo jeho strach. A při setkání na dětském hřisti je tam doma to dítě a má právo si tam lézt, skákat, běhat, sklánět se bez jakýchkoli omezení. Ten pes tam nemá co dělat - jenže ten pes to neví, jeho majitel ano. **** Příště by si mohl takový majitel po dětském hřišti projíždět džípem a tvrdit, že on nic nedělá, jen nastartoval a zařadil rychlost a dál už auto jelo samo. Podobná argumentace. Takhle tedy ne: podle zákona ČLOVĚK plně odpovídá za to, co provede, třeba i prostřednictvím svých věcí nebo svých zvířat. **** Občas chodím ozbrojen, pokud bych viděl, jak pes napadne dítě na dětském hřišti, tak toho psa odstřelím. A budu mít pocit, že jsem udělal dobrý čin a zachránil člověka. Kdybych viděl dítě, jak se snaží vlézt do boudy k cizímu psovi, který na něj výhrůžně vrčí, pokusím se toho psa chránit (nikoli zabitím dítěte, to po mně nechtějte - jsem člověk a život nevinného člověka stavím nad život psa, to mi nerozmluvíte). Nicméně doufám, že takovou situaci nikdy nebudu muset řešit. Jadna z možností jak tomu zabránit je: nepouštět PSY na dětská hřiště, nepouštět DĚTI na psí cvičiště. To snad je srozumitelné přání, ne??? A majitelé psů, kteří nepochopí kde je místo pro psy a kde pro děti nebo nejsou ochotni se řídit platnými zákony by měli být vedeni k pořádku, třeba i odebráním psa, kterého neumějí vychovat. Nemá smysl trestat psy nebo paušálně hbit celá , ti za to nemohou. **** Mám rád psy, rozumím si s nimi, jedinkrát v životě po mně nečekaně bez výstrahy skočil německý ovčák - jeho majitel ale o jeho vlastnostech věděl, předem mne varoval a psovi nechal nasazený náhubek. Nic se mi nestalo a psům věřím dál. Sám jsem měl 13 let voříška (uliční směs), ale do autobusu jsme vždy šli jen s náhubkem - ctím zákon a bezpečnost lidí, kteří by mu nechtěně mohli šlápnout na tlapu a on by se mohl chtít domnělému útoku bránit. Volně jsme běhali za městem po louce, nikoli po ulicích. Kéž by takto jednali i majitelé ostatních psů ... **** Na konto uvedené v článku posílám aspoň symbolickou stokorunu. Třeba se alespoň v tomhle shodneme a pošlete ji taky ....
0 0
možnosti

Jiří Havelka

26. 7. 2001 15:43
Dítě pokousané do obličeje
Jak to že volně pobýhající pes pokousal dítě do obličeje? Zkuste si to je jen jedna cesta jít směrem ke psovi, tlačit ho do kouta a snažit se ho hladit ergo bránit mu v pohybu. To je jediný moment, kdy pes útoči přímo a na obličej, protože se brání a má obličej nejblíže. Na vině v tomto případě jsou rodiče dítěte, protože nechali dítě aby napadlo volně pohybujícího se psa. Samozřejmě že majitel psa měl být nablízku a nese také část viny, hlavní vinou je ale nechávat dítě bez dozoru a nevychovávat ho k tomu, aby se vyhýbalo ciézím psům.
0 0
možnosti

Marek

26. 7. 2001 16:52
Re: Dítě pokousané do obličeje
Co mi brání,abych ti neustřelil palici.Někde se potkáme,já se začnu cítit dotčenej pohledem na majitele takovejch názorů a..,ulevim si.Nevychovali Tě doma slušně-žádná škoda.
0 0
možnosti

Jerry

26. 7. 2001 12:24
Rozum do hrsti
Já jsem sice panu Martinovi odpověděla, ale lidi tohoto typu jen útočí, mají ironické poznámky, ale normální diskuzi se vyhýbají. Taky mě štvou články tohoto typu. Navrhla bych novinářům zkusit rozjet kampaň na téma auta a dopravní nehody:... Ke každé nehodě bych přidala bombastický titulek a fotku. Potom bych se zaměřila na značku, která sice zdaleka nebyla největším podílníkem na nehodách, ale měla jich několik vážných. A o té bych začala psát (event. se zasazovala o její zrušení). Že nehody nezavinil vůz, ale nezodpovědný řidič? To není rozhodující, vždyť zranění způsobil ten kus plechu!.... Možná si mnozí řeknou, co to píšu za blbosti. Je to pochopitelně stejný nesmysl jako zakazování nebo odsuzování některých psů.
0 0
možnosti

Antonio Soprano Sr.

26. 7. 2001 16:01
Re: Rozum do hrsti - Vas!
Mila Jerry, co to tu spolecne se soudruzkou chovatelkou Krasovou melete, Vy humanistky??? A co, prosim Vas, mate proti objektivnimu zpravodajstvi tohoto pripadu IDnes? Jak nekdo pode mnou jiz napsal, tato brutalni plemena "psu" vykrizilo lidstvo, a proto ma taktez plne pravo je vymazat z biomapy. Kolik zla a nestesti budou muset tyto neinteligentni, agresivni, nevyzpytatelne a zakerne zbrane napachat (za asistence svych majitelu), aby zacala opravdu rozumna diskuse na tema prospesnosti techto "psu". Vas priklad s auty a ridici byl velmi unahleny. Jo, a co se tyce Vami zminenych demonstraci, tak si myslim, ze ochrany meho vozu pred rozvasnenym davem by policie namisto pittbullu-zachranaru dosahla treba pouzitim plamenometu. Jak je tomu uz davno od Listopadu '89, ze? Jsem s pozdravem PES - NEJVETSI PRITEL CLOVEKA. Ale ne hned tak kazdy!!!
0 0
možnosti

J.Krásová

26. 7. 2001 11:47
doplneni
Omlouvam se, posledni veta: Nebo to mam povazovat za stvavou kampan? je moje otazka, neni to proto citace z tohoto verejneho dokumentu. To nemeni nic na tom, ze zadam redakci a novinare o to, aby prestali okamzite a navzdy pouzivat nespravny termin "bojovy pes" a bojovi psi a uplny nazev plemene zni "Americky strafordsirský terier". Kdyz uz chcete stvat proti tomuto plemeni, meli byste uvadet kompletni informace, dam Vam tip: jenen takovy pejsek ma slozenou radu zachranarskych zkousek a je v kadru pohotovostní jednotky Ministerstva vnitra pro OSN (zachranna brigada Brno), pro ty z Vas, kdo to nevi, jde o psa cviceneho k zachrane lidskych zivotu..... Sakra to se nezmuzete na nic jineho nez na stvavou kampan? Proc neukazujete take na kladne priklady a nesnazite se majitele psu vychovavat?
0 0
možnosti

Martin

26. 7. 2001 11:50
Re: doplneni
A neni ten pes nahodou v kadru pohotovostní jednotky Ministerstva vnitra aby pomahal rozhanet demonstranty?
0 0
možnosti

J.Krásová

26. 7. 2001 11:25
Termin bojový pes je nespravny, to jste si vymysleli vy novinari!!!
Ráda bych upozornila redakci tohoto listu, ze termin "bojovy pes" je nesmysl, kynologie takovy pojem nezna, cituji z oficialniho dokumentu CMKU, http://www.cmku.cz, ktery byl jako stanovisko predan poslanecke snemovne a senatu CR v souvislosti s projednavanim navrhu zakona o chovu psu: Označení "bojová plemena" nebo "bojoví psi" nelze považovat za správné Výše uvedené označení je fakticky nesprávné, zavádějící a nevystihuje současný stav. Jsou sice plemena, která mají ve svých standardech uvedeno, že byla v minulosti (tento termín se netýká roků, ale století a tisíciletí) využívána jako plemena bojová. Kynologie se ale stejně jako všechno ostatní vyvíjí a původní využití řady plemen již dnes nepřichází v úvahu. Chov je tedy veden jiným směrem a to se obráží jak na vzhledu, tak i na povaze plemen psů. Nebo to mam povazovat za stvavou kampan?
0 0
možnosti

Martin

26. 7. 2001 11:39
Re: Termin bojový pes je nespravny, to jste si vymysleli vy novinari!!!
Muzete si tem plemenum rikat jak chcete treba "roztomila". Hlavne kdyz budou konecne zakazany.
0 0
možnosti

Robert

26. 7. 2001 11:07
Občas mám vztek...
Dost mi vadí, že ačkoliv je v poslední době tento problém stále více diskutován a přestože se objevilo v krátké době poměrně velké množství napadení lidí psy (ať už "bojovými" či jinými), stále nevidím změnu v chování majitelů psů. Velmi často se pohybuji v Praze na Petřinách, kde často vídám venčení psů mezi obytnými domy bez vodítka i náhubku, mimochodem jeden z nich je právě pittbullteriér. Jeho panička určitě věří, že je hodný, vždyť přece ještě nikdy nikoho nenapadnul. Až to udělá, to bude už asi pozdě měnit názor, že? Závěr: je to takový hrozný problém respektovat pravidla vzájemné slušnosti a ohleduplnosti?
0 0
možnosti

daša

2. 11. 2001 9:18
Re: Občas mám vztek...
Máme v domě rodinu, která vlastní rotvajlera. Po baráku se s ním (po protestech ostatních nájemníků) začali sice většinou pohybovat na vodítku - ona to totiž byla docela "sranda" vidět nájemníky, jak se opatrně plíží chodbou se strachem, jestli tam na ně pes nevybafne, nebo jak z téhož důvodu, ještě dříve, než vystoupí z výtahu, opatrně vykukují přes pootevřené dveře. Ale venku ho klidně v parčíku (v místě, kde je stezka pro cyklisty, stezka pro chodce + lavičky a asi i stezka pro psy - jsou tam umístěné koše na psí výkaly) odepnou, sundají mu náhubek a nechají ho volně pobíhat. Přestože tam chodí více "pejskařů", zakrátko je tam prázdno, protože majitelé malých psů (přivázaných na vodítku) prchají pryč. Nejhorší na tom ale je, že tohoto psa venčí - a to stejným způsobem - i jejich desetiletá dcera, kterou on zjevně neposlouchá. Proto bych klidně uvítala podobné opatření proti volnému pohybu psů, jaké zavedli v Havířově.
0 0
možnosti

john

26. 7. 2001 11:03
kdysi
toto tema bylo v parlamentu, pak to zase vesele utichlo, nicméně, když vidím ty držky na čtyřech křivejch nohou, tak už bych je střílel jenom z principu.
0 0
možnosti

Beny

2. 11. 2001 8:03
Re: kdysi
Clovece, ja bych takovy jako Ty zaviral taky jenom z principu.Jestli mas psyhicky problem se zakrivenim svych nohou, tak je mi to lito, ale ze si to musis vybijet nejak jinak, to spise trochu souvisi se stavem Tveho mozku.A s tim strilenim jdete do hajzlu. Staci, ze se tady prohani spousta magoru, ktery maj zbran "na svoji ochranu" a jsou schopny postrelit kohokoliv vcetne sebe.
0 0
možnosti

František Malec

11. 7. 2001 9:33
Spolek pro ochranu lidí před zvířaty
Mnoho jsem slyšel i četl o ochraně zvířat (před lidmi). Nikde jsem ale nezaznamenal snahu o hájení práv lidí před zvířaty. Česká města se podobají veřejným záchodům, česká dětská pískoviště jsou prosáklá močí nejvěrnějších přátel člověka, v českých parcích se člověk nemůže pořádně proběhnout, jinak se za ním rozběhne opět několik nejlepších přátel člověka a dopadne to v lepším případě jen roztrženou nohavicí. Ve výčtu by se dalo pokračovat... Přátelé, nevíte o nějakém spolku, či občanském sdružení pro hájení zájmu lidí před psy? Dejte nám vědět! Pokud nic takového není, založme ho!
0 0
možnosti

Gringo

19. 7. 2001 14:20
Re: Spolek pro ochranu lidí před zvířaty
Souhlas. Take nejsem principielne proti psum, ale spis proti jejich hloupym majitelum. Takovy spolek by se mohl jmenovat treba "Spolek na ochranu lidi pred jinymi lidmi a jejich neovladnutymi zviraty". Je to hnus, co se deje ve mestech. Vzdycky jsem mel rad psy, ale ne jejich priblble majitele.
0 0
možnosti

JK

11. 7. 2001 8:09
Vidím, že se tu nic nezměnilo
Ráda bych všechny zavilé nepřátele určitých plemen psů s pokřikováním "Zakažte je!!!" upozornila na článek na zdejěím serveru ze dne 10.7.: Dítě ztracené v horách zachránil pes.... Plemeno psa zde není uvedeno. Ale: nedávno jsem viděla na vlastní oči na ČT2 pořad, kde se šéf pražských psovodů městské policie nechal láskyplně olizovat několika pitbulteriéry a nemohl si vynachválit jejich povahové vlastnosti. Chci tím jen říct, že všechno má svůj rub a líc a nenávistná neobjektivní volání typu "Zakažte tato plemena" svědčí, promiňte, o jisté omezenosti těch, kteří to vyslovují... Pes stejného plemene, který pokousal tu ubohou holčičku, je napříklaklad zařazen do kádru záchranářského týmu pohotovostní jednotky OSN a má řadu složených záchranářských zkoušek, a je roky cvičen k tomu, aby zachraňoval lidské životy.... "padouch jeden"
0 0
možnosti

Gringo

19. 7. 2001 14:24
Re: Vidím, že se tu nic nezměnilo
Zakazte nablble majitele psu!
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...